Crossfit som gjør deg bedre

Crossfit som gjør deg bedre


Denne artikkelen presenteres i samarbeid med Asics Want It More

KETTLEBELLSVING
Forbedrer eksplosiviteten i hofter og setet.


SLIK GJØR DU Stå skulderbredt med føttene og med kettlebellen foran deg. Senk hoften, grip tak i håndtaket og sving kulen inn mellom bena. Ta i med hoftene slik at kulen kommer opp i ansiktshøyde. La kettelbellen svinge tilbake før neste repetisjon.

THRUSTERS
Gjør deg eksplsiv i bena og styrker skuldrene.

SLIK GJØR DU Hold et par hantler ved skuldrene. Gå ned i en dyp knebøy og vend direkte opp igjen. Press opp hantlerne til du har strake armer med hjelp av kraften fra bena og hotene. Når du har strekt ut ben og armer går du direkte ned igjen til neste repetisjon.

SLAMBALLS
En god og eksplosiv øvelse for kjernemuskulaturen.

SLIK GJØR DU Stå foran en tykk matte og hold en tung medisinball i hendene. Hev medisinballen over hodet og kast den ned i matten så hardt du kan med hjelp av kjernemuskulaturen. Løft opp ballen igjen og begynn om igjen. Hold et høyt tempo.

LATERALE PURBEES
En skikkelig syrefest som styrker hele kroppen og gjør deg smidig.

SLIK GJØR DU Begynn med å sette hendene i gulvet, hoppe bakover med føttene og legg deg så fort som mulig ned på magen (ingen armheving altså). Vend deretter øvelsen direkte og hopp inn med føttene nære hendene og rumpa høyt. Reis opp overkroppen og gjør et hopp til siden.

Kjør så mange serier du rekker på 20 minutter. I den første serien kjører
du fem repetisjoner av hver øvelse. På andre serien kjører du 6 repetisjoner,
og så videre. Hold et høy tempo. Kjør økta to ganger i uka.

Sjekk også dette eksplosive programmet fra ASICS Want it more


Shop the look

ASICS nye kolleksjon med treningsklær består av plagg som fungerer perfekt for tøffe økter i treningsrommet. På asics.no finner du hele kolleksjonen og mye mer: asics.no


WANT IT MORE VIDEO 

Se inspirasjonsfilmen og mye annet på asics.no/wantitmore


WANT IT MORE er en oppfordring til alle om å trene hardere og lengre. Kampanjens fokus ligger på hvor langt aktive utøvere og mosjonister innen alle idretter – uansett alder og fysiske forutsetninger – er forberedt på å gå for å nå sine mål. Se hvordan andre pusher seg selv og poster egne bilder med hashtaggen #wantitmore.


Siste utgave av Runner’s World

  • Test av 7 trådløse øreplugger.
  • Kjell Magnar Berli: Fra blodpropp til fjelltopp!
  • Jakob Ingebrigtsen: «Jeg føler jeg har vunnet alle gymtimene i mitt liv.»
  • Naviger rett i den digitale treningsverdenen.
  • 99 løp i Norge i 2020!
  • Paris Marathon: Hva bør du gjøre – og spise – etter løpet?
  • Hvordan trene når du har barna annenhver uke?
  • Alternativ trening – hva sier forskningen?

Bli abonnent