Jeg skal løpe Trysilrypa Terrengløp


Da jeg fikk beskjed om at jeg var så heldig å skulle få være ambassadør for Trysilrypa 2017 gikk jeg i gang med forberedelsene med en gang. For meg er halve morroa med å delta i et løp selve veien til løpet. Planleggingen, researchen, det å sette seg mål og all treningen som skal til for å oppnå et resultat jeg vil bli fornøyd med er ting som gjør at jeg går rundt og gleder meg i tiden frem til selve løpet.

For meg starter all planlegging med en liste. Det er foresten en yrkesskade. De fleste sykepleierne jeg kjenner er avhengige av lister… uansett, min liste for Trysilrypa 2017 ser sånn ut:

– research (løypeprofil, vinnertider, vær og temperatur, hva sier andre som har deltatt før?, hvilke spesielle utfordringer byr dette løpet på?)
– mål (hvilket resultat ønsker jeg å oppnå? Hva kan jeg forvente av meg selv og hvilken tid ønsker jeg å komme i mål på?)
– treningsplan (hvordan bør jeg trene frem mot akkurat dette løpet?)
– utstyr (hvilket utstyr bør jeg ha for å være best rustet til dette løpet? Sko, klær og andre ting)
– praktiske ting (påmelding til løpet, barnevakt, transport til/fra, overnattingsalternativer osv)
– få med venninner, kollegaer og andre løpeglade jenter.

Som regel får listene mine flere og flere punkter etter hvert. Det kan jeg nesten garantere at vil skje med denne listen også etterhvert som jeg nærmer meg løpet. Men nå har jeg i hvert fall en plan klar sånn at jeg kan begynne.

Siste utgave av Runner’s World

  • Test av 7 konkurransesko.
  • Sprinter Pernille Lund gir deg et spenstprogram og kloke betraktninger om livslang løping.
  • Løpere i nord: Yngvild Kaspersen om hva som setter løpingen i perspektiv.
  • Hvordan velge riktige løpesko?
  • Mila: en rekke gode økter som booster farten og formen.
  • Wien Marathon: Hva bør du gjøre og hvor bør du spise – etter løpet?
  • Antioksidanter – venn eller fiende?
  • Sub 3 på maraton – det trenger ikke være så vanskelig.

Bli abonnent

Ukategorisert