Team RW Råskinnet - Snart årets høydepunkt - Runner's World
Annonse

Team RW Råskinnet

Snart årets høydepunkt

Så er det kun noen få uker kvar til årets høydepunkt: Råskinnet med Team Runner´s World!
Løpet blev utsatt 2 uker pga vanskelige forhold i løypa, og det føler jeg vel passer meg bra. To ekstra uker å trene på.
Jeg hadde gjort opp en plan på hvordan jeg skulle legge opp treningen og det har gått sånn passe på tryne.
Jeg løper jo så fort jeg får mulighet slik jeg alltid gjort. Både de lange og korte distansepassen går bra, uke- og månedsdistansene har legat høyt men intervallene og terrengløpingen har ikke gått enligt plan.
Skylla? Kun meg selv. Ikke snøen. Ikke mørkret.
Och i hvert fall ikke skorne fra Mizuno- knallsko! Morsomt å prøve et merke jeg ikke hatt førr.

På dom lange intervallene men føler jeg ikke at jeg får opp farten (1000 m/ 1600 m intervaller) hvordan det nå er mulig når det bare er å løpe på.
Kanskje jeg har for høyt ambisjonsnivå ang hva jeg synes farten burte ligge på?
Uansett så har da motivasjonen svekket meg og det blir at jeg "bare" løper.
Korte intervaller under 1000 m og stigningsløp går bedre.
De sene kveldene er vel ikke den optimale tiden å ta hårde intervaller på men som jeg pleier å si: if not now, when?

Jeg kjører motbakketrening desto mer.
Har sett meg ut noen favorittbakker (eller hatbakker er vel mer riktig) som jeg får kjørt meg ordentlig i.
Utover rene motbakkepass tar jeg noen drag i disse nesten hvert løpepass og det føler jeg gitt resultat.
Ellers er det opp og ned alle bakker jeg finner på distansepassen. Morsomt at virkelig føle fremgang her.

Jeg har søkt tips på god terrengløping hos min partner in crime, Torbjørn, og fått konkrete intervalltips fra supertrener Martin.
Inspirasjon og motivasjon fra begge to, takk!
Disse tips tar jeg til meg og jeg skal fortsette kjøre på med hård, fokusert trening frem til startskuddet går.
"3 intervallpass i uka holder" og at jeg "har godt av én fridag i uka" fra Martin.
Yes, kun 3 intervallpass og en HEL dag fri, fantastisk! Fint at noen holder styr på en!

Intervaller jeg kommer gjøre ser slik ut:
* 45/15 sek, 20-40 stk med 1.15 min seriepause etter hvert 10.drag. Rundt terskel.
* 1000 m intervaller; 6-8*1000 m med 2 min pause mellom hvert drag. Over terskel.
* 100-150 m intervall i slak motbakke.3*4 drag, 5 min seriepause. Fort!
De intervaller jeg tidligere gjort minner om disse men føler meg mer motivert nå når jeg fått bekreftet at dette virkelig er riktig vei å gå. Veldig greit og få konkrete tips og sikkre god variasjon på intervallene.
Jeg burte optimalt sett vært flinkere på intervaller og terrengløping men nå er det slik det er. Men jeg kan lære av fortiden og gjøre justeringer til fremtiden.

Så!
Hvis dere vill meg noe får det vakkert vente til etter Råskinnet.
Jeg er nemlig fryktelig opptatt akkurat nå!
Sentrumsløpet står for døra, efter det Holmenkollstaffeten som jeg skal stille opp i på to lag og siden *BOOM* -Råskinnet!
Fint å ha noe å drive med.

Power Woman-outfiten på, ut i skogen og løpe tøffe intervaller som aldri førr.
Motivasjonen er på topp og jeg begynner å få tilbake trua på meg selv.
Kommer ikke få pallplats (merkeligere ting ville i sånne fall aldri skjedd!) men jeg skal i hvert fall løpe som om jeg blev jaget, hoppe i alle vannpuser jeg finner og krabbe opp fra alle leirhull jeg detter ned i og takkle det hele som en skikkelig dame!

En litt smågæren dame kanskje... Akkurat slik jeg er! Gleder meg!
Instagram: Sofiia_runner


2018-04-20 10:39, visad 1408 ggr

Kommentarer (0)

Kommentere


MerTeam RW Råskinnet Team RW

Team Runner's World skal delta i Råskinnet 2018. Følg forberedelsene til Annette, Torbjørn og Sofiia.

RSS-flöde

Arkiv



Mest lest




I bloggen

Wenche WikstrømMer

Det har nå gått veldig lang tid siden forrige blogginnlegg og mye har skjedd siden det. En uke ... [Läs mer]

Hege IsaksenMer

Hallo løpefolk 😊 Da har jeg løpt på Scott sine sko (Supertrac RC) i litt over en uke, og ... [Läs mer]

Marthe K MyhreMer


Jeg legger meg helt flat. Det er altfor lenge siden jeg har skrevet her og i det hele tatt, "gjort ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser