Marthe K.M. Lien - Treningsdagbok uke 45. - Runner's World
Annonse

Marthe K.M. Lien

Treningsdagbok uke 45.

Jeg tenkte å legge ut treningsdageboken min for ukene fremover hvis dette kan være av interesse? Jeg får min egen trening tilrettelagt av min trener i Il Sandvin friidrettsklubb. Så husk at disse øktene er tilrettelagt til meg, og mine mål. Jeg har også bestemt meg for å legge inn noen yoga/bevegelighetsøkter for å forbedre meg på flere områder. Dette fordi bevegeligheten min er super dårlig, og jeg tror dette kan være en av hovedgrunnene til at jeg fort blir skadet. Så bevegelighet, tøying og mobilitet er gull verdt dere!! Ettersom jeg har satt meg noen ekstremt hårete mål til neste år, så blir det veldig mye trening fremover. Det trives jeg veldig godt med, men det er ikke gunstig for alle. Det handler ikke om å trene mest, men riktig. Kvalitet er brikken, dere!!

Denne uken har jeg tslik: 

Mandag 7/11: Løp 50 min rolig med ei venninne. Det var -12 grader ute, og veldig sur vind. Så vi holdt oss til kun 50 min rolig. Kroppen fungerte bra. Men jeg er ikke så glad i kulde, så var godt å komme inn. 

Tirsdag 8/11: Økt 1: Startet dagen med 45 min rolig løp med ei venninne. Var like kaldt denne dagen som dagen før, og det tar litt tid å vende seg til kulden. Men vi overlevde. Økt 2: Styrke på bein, og kjerne, ca 1 time. Kjørte knebøy, lårcurl, tåhev, bakside lår med bosuball og ulike øvelser på kjerne. Avsluttet økten med 1 time yoga. 

Onsdag 9/11: Intervall: 15x1 min + 20x45/15. Jeg er så heldig at jeg får kjøre løpetimer på Elixia Lillehammer hver onsdag 17.30. Derfor startet jeg økten min med 15x1 min, før jeg kjørte time med medlemmer på elixia. Hadde tunge bein denne dagen. Ikke veldig overraskende ettersom jeg kjørte styrke dagen før.

Torsdag 10/11: Kjørte 10 km rolig på mølla med innlagte drag. Hadde veldige gode bein, og en del overskudd. Avsluttet med 1 time pilates. 

Fredag 11/11: Fri. 

Lørdag 12/11: 10x3min under terskel. Hadde veldig gode bein, og følte jeg kunne løpt mye lengre. Lå under terskel, og fikk en veldig bra økt. 

Søndag: 13/11: 1 time på mølla med innlagte drag. Gode bein i dag også. 

Jeg har følte jeg har hatt mye overskudd denne uken. Har vært en del støl, og viste ikke at man kunne bli så støl av yoga! Så der fikk jeg meg en overraskelse. Jeg har slitt mye med en betennelse i leggen i høst men, har merket svært lite til den under løpeøktene heldigvis. Så endelig fremgang! 

Jeg starter på nytt program i morgen, og tenkte jeg skulle legge ut dette i løpet av uken hvis dette kan være av interesse? 

Ha en fantastisk uke dere! 

Kategorier:
Kom i gang Løp Trening 
2016-11-13 22:33, visad 12885 ggr

Kommentarer (0)

Kommentere


MerMarthe Kristine Myrhaug Lien

Jeg er femte års psykologistudent og ei løpeglad jente på 24 år som er oppvokst i Sande i Vestfold, men er for tiden bosatt i Budapest. Her jakter jeg på drømmen om å se hvor god jeg kan bli i lang løp, da med fokus på langdistanse ved siden av studiene. Trener mot sesong 2017. Ønsker at denne bloggen skal inspirere til løpeglede og treningsiver med et fokus på et sunt syn på løping og livet generelt. Det handler ikke om å løpe mest, men om å løpe riktig. Følg meg på instagram: Marthekmlien

RSS-flöde

Arkiv



Mest lest





Etiketter



I bloggen

Elisabeth BorgersenMer


Test av Silva Trail Runner 4 Ultra - sponset innhold I høst fikk jeg muligheten å teste en hodelykt ... [Läs mer]

Maria SørbøMer

Onsdag denne uken inviterte Anton sport Bogstadveien og Ecotrail til foredrag med ultraløper Didrik ... [Läs mer]

Wenche WikstrømMer

For 6 år siden var det helt utenkelig at jeg skulle løpe en 10 km, etter å ha gått rett i veggen ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser