Marthe K.M. Lien - Treningsdagbok uke 44. - Runner's World
Annonse

Marthe K.M. Lien

Treningsdagbok uke 44.

Da er jeg endelig i gang igjen med treningen etter mye sykdom. Motivasjonen for mye trening utover vinteren er på topp, og kneet føles mye bedre. Nå gjelder det å være smart og ikke gi opp. Denne uken har jeg fått trent en del, og kroppen har fungert bra. Litt småstiv og sliten i lårene, men ellers er kroppen fin. Jeg trener mer styrke enn vanlig, og løper kun 2-3 økter i uken. Da helst på mykt underlag. 

Mandag 26/10; Kjørte intervaller på spinningsykkelen. 4-4-5-5-6-4-4-3 med 1 min pause. 22 minutter god oppvarming med noen drag. Fikk kroppen godt i gang, og beina responderte bra på økten. Jeg har svak lårmusklatur så ofte jeg får syra før jeg får opp pulsen skikkelig. Men klarte å finne en god rytme, og lå godt i sone 3 under alle dragene. Ingen smerte i kneet under hele økten! Avsluttet med 30 min tøying, styrke på bein og mage. 

Tirsdag 27/10: 30 min rolig løp, med et par drag. Kjørte time på Elixia rett etterpå, så fikk 60 min sammenhengende på mølla. Litt tunge bein i starten, men løsnet etterhvert. En grei økt. 

Onsdag 28/10: 70 min spinning. Tung kropp, og stive lår. Kjørte rolig, men fikk opp pulsen enkelte steder. Har trent uten pulsbelte den siste tiden, noe jeg må endre på. Jeg er veldig flink til å kjøre de rolige øktene litt hardere enn jeg skal, så når jeg kommer hjem til uken skal pulsbelte letes frem ;)

Torsdag: 29/10: Økt 1: Langtur på racer med Kristoffer. Ca 6 mil og 1500 høydemeter på rundt 2 timer og 45 min. Da inkludert noen drikkepauser og et stopp hvor vi blant annet måtte oppe av syklene og bære de over en grøft. En bra økt hvor lårene mine fikk kjørt seg i de seige bakkene. Vi syklet ut mot Gjøvik, over mjøsbruen - mot Moelv og deretter hjem til Lillehammer. Økt 2: 30 min rolig løp på mølla og 30 min styrke på bein. Var egentlig sliten etter syklingen, men hadde bestemt meg for å trene styrke ettersom dette er noe jeg MÅ for at kneet skal bli bedre. Gikk derfor ned på Elixia, med litt laber motivasjon. Men med engang jeg fikk på løpeskoene og startet mølla, så fløy beina. Veldig deilig følelse så da ble jeg der i 30 min og kjente litt på godfølelsen igjen :-D Avsluttet med 30 min styrke på beina. 

Blitt fortalt at det er viktig å hvile, noe jeg ikke alltid har tålmodighet til. Prøver derfor så godt jeg kan, selvom hodet vil noe annet! Så husk å hvil dere; hjelper ikke å pushe kroppen om du er sliten!

Fredag 30/10. Økt 1: Styrke på overkroppen med ei god venninne. Varmet opp på sykkel før vi kjørte styrke på bryst, rygg, armer og skuldre. Jeg er nødt til å bli sterkere i kroppen, og prøver derfor å legge inn noen styrkeøkter på hele kroppen. Økt 2: 30 min rolig løp. Når dette innlegget er postet tenkte jeg meg ut på 30 min rolig løpetur. Har litt stive lår etter igår, så tenker det er greit å få ut litt slagsstoffer. Dessutten regner det, og jeg elsker å løpe i regnet. Det får meg til å føle meg så levende, og vekker gode minner. 

Lørdag 31/10: I morgen skal jeg kjøre 60 min spinning økt med noen drag. Og deretter mage/rygg. 

Søndag 1/10: Muligens fri eller en rolig økt. Lurt å ikke kjøre på med for mye trening med engang, men jeg må ærlig innrømme at det er magisk å endelig være i gang igjen. Jeg har så lyst til å prestere og jeg gleder meg til å kjenne litt på slite igjen. Trening og løping gir meg så mye, og det er min måte å koble av på. 

Hvordan har treningen deres gått denne uken? 

Ha en fin helg :-) 

Kategorier:
Løp Trening 
2015-10-30 21:11, visad 9397 ggr

Kommentarer (0)

Kommentere


MerMarthe Kristine Myrhaug Lien

Jeg er femte års psykologistudent og ei løpeglad jente på 24 år som er oppvokst i Sande i Vestfold, men er for tiden bosatt i Budapest. Her jakter jeg på drømmen om å se hvor god jeg kan bli i lang løp, da med fokus på langdistanse ved siden av studiene. Trener mot sesong 2017. Ønsker at denne bloggen skal inspirere til løpeglede og treningsiver med et fokus på et sunt syn på løping og livet generelt. Det handler ikke om å løpe mest, men om å løpe riktig. Følg meg på instagram: Marthekmlien

RSS-flöde

Arkiv



Mest lest





Etiketter



I bloggen

Marthe K MyhreMer


Mange snakker om det å være et talent og god allerede som ung. Andre beskrives som et ... [Läs mer]

Anna Tien Nguyen-SkaretMer


Løpere er verken normale eller unormale folk, vi er bare en egen rase som stammer fra forskjellige ... [Läs mer]

Bulken og BettanMer

Nå vet ikke gutta helt hvor langt de har kommet i treningen sin. Sjekk ut episoden for uke ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser