Marthe K.M. Lien - Neste mål; 21 km i Budapest i september. - Runner's World
Annonse

Marthe K.M. Lien

Neste mål; 21 km i Budapest i september.

Hei!!! :-D

De siste 2 årene har jeg slitt mye med skader og sykdom. Jeg har derfor fått testet tålmodigheten og viljestyrken min ganske greit.... Tiltross for at jeg nå den siste uken har ligget syk med feber og sår hals, så er det lenge siden jeg har vært så motivert som jeg i dag! :-D Hvorfor???? Jo fordi jeg endelig har bestemt meg for å løpe 21 km igjen!!!! :-D Første gang jeg løp 21 km var i Holmestrand for 2 år siden, og da begynte også skademarerittet. Men nå føler jeg meg endelig klar for å trene ordentlig mot et mål igjen, og det gleder jeg meg veldig til! Derfor har jeg bestemt meg for å løpe 21 km her i Budapest i september!  I den forbindelse tenker jeg at det hadde vært artig å dele min vei mot dette halvmaratonet, og hvordan jeg skal trene mot det. Jeg kommer til å rådfører meg med min klubb; IL Sandvin, og min trener for å stå best mulig forberedet på den startstreken! MEN; er det en ting jeg har lært de siste to årene så er det bedre å ha kvalitet over kvantitet. Å at det handler om å trene smartest og ikke mest. Lytt til din egen kropp, og bruk hodet!

I ukene fremover kommer jeg til å ha fokus på en del lange rolig økter, intervalløkter (lange nå i starten), og en del styrke/basis trening. Jeg må bli sterkere i kjernemuskulaturen, og generelt i hele kroppen. Jeg ønsker å bli sterkere, og raskere! Det viktigste for meg er å klare å kombinere treningen på best mulig måte ved siden av skolen. Jeg har lange skoledager hver dag som krever mye energi, og jeg ønsker derfor å få mest mulig igjen for treningen jeg legger ned. Jeg vil derfor prøve å få lagt inn styrkeøkter i fritimene, og løpingen vil skje før eller etter skolen. 

Jeg tror grunnen til at jeg har slitt så mye med skader er fordi jeg alltid har trent mye "lapskaus", og jeg er altfor glad i å bare løpe avgårde. Dette har ikke kroppen min taklet så godt og det har resultert i mye skader. Jeg vet at det er fler enn meg som går på den feilen om igjen og om igjen, og derfor ønsker jeg å dele min vei mot målet her. Så kanskje vi kan inspirere hverandre til å trene smartere? :-D Kroppen trenger rolig økter, og kroppen trenger tid til å restituere seg! Så hovedfokuset mitt blir å ha fokus på at de rolige øktene SKAL være rolige, og ha mer fokus på styrke treningen. 

Men jeg vet at å trene mot 21 km, 10 km, 42 km eller andre løp krever motivasjon, og enkelte dager er mye tyngere enn andre. Så kanskje vi kan hjelpe hverandre mot målet?Hva er deres mål? Å hvordan skal dere fokusere og trene mot målet? Hva tenker dere er avgjørende for å få utnyttet tiden på treningen best mulig?

Jeg håper virkelig vi kan inspirere hverandre, heie på hverandre og hjelpe hverandre til å bli bedre løpere! :-D Ha en fantastisk uke! 


2018-02-25 18:01, visad 2269 ggr

Kommentarer (0)

Kommentere


MerMarthe Kristine Myrhaug Lien

Jeg er fjerde års psykologistudent og ei løpeglad jente på 24 år som er oppvokst i Sande i Vestfold, men er for tiden bosatt i Budapest. Her jakter jeg på drømmen om å se hvor god jeg kan bli i lang løp, da med fokus på langdistanse ved siden av studiene. Trener mot sesong 2017. Ønsker at denne bloggen skal inspirere til løpeglede og treningsiver med et fokus på et sunt syn på løping og livet generelt. Det handler ikke om å løpe mest, men om å løpe riktig. Følg meg på instagram: Marthekmlien

RSS-flöde

Arkiv



Mest lest





Etiketter



I bloggen

Bjørg Astrid JohannesenMer

Forrige helg var det løpefest her i Drøbak hvor jeg bor. Blomstermila ble arrangert med både ... [Läs mer]

Elisabeth BorgersenMer


Lite har jeg fått skrevet de siste ukene på tur men nå har jeg mye på hjertet. Det resulterte i ... [Läs mer]

Siri Therese Flamme-LarsenMer

Jeg hører mye på lydbøker til og fra jobb, og gjerne hjemme mens jeg rydder. Og jeg tenkte det ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser