Marthe K Myhre - Konkurransenerver? - Runner's World
Annonse

Marthe K Myhre

Konkurransenerver?

Er du en av de mange tusen løpere som skal delta i Sentrumsløpet på lørdag? Er du en av de mange tusen løpere som går rundt med sommerfugler i magen og kanskje litt negative tanker om løpet? 

Ja, for jeg tror de fleste går rundt og er spente, spesielt for alle de som har satt seg Sentrumsløpet som sitt treningsmål våren 2016. 

Konkurransenerver er normalt og det er etter min mening bra å ha nerver før en konkurranse. Det gjør deg ekstra skjerpet, gir deg litt mer adrenalin og viser faktisk at det betyr noe for deg. 

Så hva gjør du nå før løpet? Hvilke planer har du? Hva bør du spise? Skal jeg trene hardt? Skal jeg kjøpe nye sko? 

Mitt tips: GJØR SÅ LITE HOKUS POKUS SOM MULIG! Stol på deg sjøl, nyt hva du har fått til på trening og still på startstreken på lørdag med sommerfugler i magen og nerver innvendig. Prøv i alle fall å hold de innvenndig. Kommer de utenpå kan nervene fort ta overhånd og påvirke deg litt negativt. Uansett vi er alle forskjellig. Nerver skal du ha, mener jeg!

Ta livet med ro i tiden før løpet. Nyt fredagskvelden hjemme på sofaen. Ta en lett treningstur dagen før konkurransen om du føler for det. Dagen før konkurransen er ikke dagen for langtur. Hent startnummer i god tid om du har mulighet til det. Finn fram løpetøyet og skoene du har løpt litt med tidligere. Nye sko bør helst ha blitt testet noen kilometer. Spis helt vanlig mat slik som du pleier og nyt spenningen en konkurranse gir deg. 

Det er meldt flott løpevær. Kle deg lett. Du blir varm uansett. Mange kler på seg altfor mye og blir hemmet av for mye tøy underveis. Ta deg til start i god tid. Stress på konkurransedagen er ekstra stressende både for hunøret og kroppen. Sørg for å ha spist i tide og drikket godt. En stor lunsj kan skape problemer underveis. 

Jeg er sikker på at alle dere som skal løpe kommer til å få en flott opplevelse og det gjelder å gjøre ditt beste - mer er ikke mer å forlange. Vær den beste deg og løp så fort du kan. Ha det moro og tenk positivt. 10 kilometer går fort og er du ikke fornøyd etter på, så tank på hva du kanskje kunne gjort annerledes. Vi er bare i april og året er bare i startgropen av hva angår løpekonkurranser. Nye muligheter kommer, men kanskje Sentrumsløpet blir årets happening? 

Lykke til!


2016-04-21 21:21, visad 6315 ggr

Kommentarer (0)

Kommentere


MerMarthe Katrine Myhre

Langdistanseløper med maraton som favorittdistanse, men vil bli raskere på de kortere distansene. Bor i Hunndalen, rett utenfor Gjøvik. Et treningsparadis både sommer og vinter. Her er det lett å finne seg godt tilrette og leke seg gjennom de mest utfordrende treningsøktene. Her kommer jeg til å skrive om trening og mye annet spennende som gjør livet godt å leve. Jobber som lærer og skriver litt for ulike magasiner. Løper i verdens beste klær fra CRAFT SPORTSWEAR NORGE og med sko fra SAUCONY NORGE Egen blogg: http://www.marthemyhre.no/

RSS-flöde



Mest lest




Kategorier

  1. » Trening


I bloggen

Elisabeth BorgersenMer


På plass på Madeira og klar til å legge inn en siste innsats i treningen før årets første store ... [Läs mer]

Abelone LyngMer


(Foto: Lise Bergmann) De ville rovdyrene vi har på fastlandet i Norge er sjeldent en trussel for ... [Läs mer]

Marthe K MyhreMer


Mange snakker om det å være et talent og god allerede som ung. Andre beskrives som et ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser