Varm opp inne på kalde dager - Runner's World
Annonse

Varm opp inne på kalde dager

Trening: På kalde dager bør du gjøre oppvarmingen innendørs for å unngå skader.


Annons

Selv om du er godt kledd for løping ute på kalde dager, er det viktig at musklene er godt forberedt på aktivitet før du går ut. Kalde og stive muskler øker faren for skader betydelig.

Varmer du opp før du går ut øker hjertefrekvensen og dermed kroppstemperaturen.
Det øker i sin tur blodtilførselen til musklene og minimerer det stresset som oppstår når kroppen tvinges til å arbeide under tøffe forhold. Øvelsene i denne yogarutinen tar ti minutter, øker kroppstemperaturen din og aktiviserer de musklene du bruker når du løper – fremfor alt muskulaturen i setet og på baksiden av lårene. Gjør øvelsene rett
etter hverandre.

Repeter ti ganger på hver side uten pauser. Etter det er du varm nok til å løpe ute i den friske høst- og vinterluften.

Filmen er inbeded fra amerikanske Runner's World, og kan eventuelt ikke vises på alle typer mobiltelefoner/lesebrett.



Kommentere




FlerAvstemning

Tror du at det er mulig for mennesket å løpe maraton på under to timer?

 
 
 

Vis resultat

I bloggen

Askild Vatnbakk LarsenMer

Om litt over tre uker løper jeg Hardangerjøkulen ultra. Det er et nytt løp på kalenderen, og har ... [Läs mer]

Anders Storhaug HeenMer


Under løping er musculus gluteus medius helt sentral for å opprettholde stabiliteten i hoften og ... [Läs mer]

Bjørg Astrid JohannesenMer

Ecotrail 2019 er over og 50 kilometer er gjennomført. Jeg sitter igjen med så mange fine ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser