Varm opp inne på kalde dager - Runner's World
Annonse

Varm opp inne på kalde dager

Trening: På kalde dager bør du gjøre oppvarmingen innendørs for å unngå skader.


Annons

Selv om du er godt kledd for løping ute på kalde dager, er det viktig at musklene er godt forberedt på aktivitet før du går ut. Kalde og stive muskler øker faren for skader betydelig.

Varmer du opp før du går ut øker hjertefrekvensen og dermed kroppstemperaturen.
Det øker i sin tur blodtilførselen til musklene og minimerer det stresset som oppstår når kroppen tvinges til å arbeide under tøffe forhold. Øvelsene i denne yogarutinen tar ti minutter, øker kroppstemperaturen din og aktiviserer de musklene du bruker når du løper – fremfor alt muskulaturen i setet og på baksiden av lårene. Gjør øvelsene rett
etter hverandre.

Repeter ti ganger på hver side uten pauser. Etter det er du varm nok til å løpe ute i den friske høst- og vinterluften.

Filmen er inbeded fra amerikanske Runner's World, og kan eventuelt ikke vises på alle typer mobiltelefoner/lesebrett.



Kommentere




FlerAvstemning

Hva synes du er mest interessant å lese om vedrørende løping?

 
 
 
 
 
 
 
 

Vis resultat

I bloggen

Maria SørbøMer

I den lille presentasjonen min under bildet her på bloggen har jeg skrevet at man får til å trene ... [Läs mer]

Anna Tien Nguyen-SkaretMer


Det sies at «smerte er illusjon, og illusjon er en drøm, og drøm er ikke virkelig». Hva tenker du ... [Läs mer]

Mari WeiderMer


...er fra den turen som har vært kjærest til meg iår og som jeg kanskje har fortalt minst fra. ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser