Styrketrening for løpere - Runner's World
Annonse

Styrketrening for løpere

Trening: Styrketrening gir deg muligheten til å utvikle deg som løper, unngå skader og nå de målene du har satt deg.


De fleste løpere vet at de bør trene styrke, men det er ikke veldig mange som faktisk gjør det. Selve treningen trenger ikke ta lang tid, og det er ikke nødvendig å reise til et treningssenter. Bruk fantasien og gjennomfør styrketreningen etter løpetreningen din. Du vil garantert få godt betalt for å ha viet noen minutter til disse øvelsene.

BEDRE LØPSØKONOMI
Marcel Da Cruz er fagansvarlig ved Magnat Center på Skøyen. Han er daglig i kontakt
med løpere som ønsker å bli bedre, og han vet hva som må til av styrketrening for å få den utviklingen en vil ha.
– Det er mange grunner til at løpere skal trene styrketrening, men den viktigste årsaken er for at kroppen skal kunne tåle mer løpetrening. Hver enkelt må bygge en kropp som kan ta imot den belastningen løpingen gir slik at en ikke får skader, sier Marcel.
Han hjelper blant annet 1500-meter løperen Kristine Eikrem Engeset som er modellen
på bildene. Kristine trener styrke jevnlig, og ser nødvendigheten i å ha en sterk kropp på løpebanen.
– Styrketrening er med på å styrke min teknikk i løpingen, samtidig som å bygge en
toleranse for at jeg skal tåle all treningen, sier Kristine.

Detta formulär är ej öppet för svar


Kommentere




FlerAvstemning

Tror du at det er mulig for mennesket å løpe maraton på under to timer?

 
 
 

Vis resultat

I bloggen

Elisabeth BorgersenMer


På plass på Madeira og klar til å legge inn en siste innsats i treningen før årets første store ... [Läs mer]

Thea Foss BækkevoldMer

Reklame:   Lørdag 11. mai var det duket for Holmenkollstafetten og jeg skulle ned til hovedstanden ... [Läs mer]

Mari WeiderMer


Ofte får jeg spørsmålet - Hvilket hinderløp synes du er best? Det er jo strengt tatt nesten umulig ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser