Crossfit som gjør deg bedre - Runner's World
Annonse

Crossfit som gjør deg bedre

WANT IT MORE: Mange løpere rygger unna når de hører ordet Crossfit, men faktum er det at den allsidige treningen kan gjøre deg til en mer kraftfull løper, styrke leddene og ligamentene dine og forbedre bevegelsen din.


Denne artikkelen presenteres i samarbeid med Asics Want It More

KETTLEBELLSVING
Forbedrer eksplosiviteten i hofter og setet.


SLIK GJØR DU Stå skulderbredt med føttene og med kettlebellen foran deg. Senk hoften, grip tak i håndtaket og sving kulen inn mellom bena. Ta i med hoftene slik at kulen kommer opp i ansiktshøyde. La kettelbellen svinge tilbake før neste repetisjon.

THRUSTERS
Gjør deg eksplsiv i bena og styrker skuldrene.

SLIK GJØR DU Hold et par hantler ved skuldrene. Gå ned i en dyp knebøy og vend direkte opp igjen. Press opp hantlerne til du har strake armer med hjelp av kraften fra bena og hotene. Når du har strekt ut ben og armer går du direkte ned igjen til neste repetisjon.

SLAMBALLS
En god og eksplosiv øvelse for kjernemuskulaturen.

SLIK GJØR DU Stå foran en tykk matte og hold en tung medisinball i hendene. Hev medisinballen over hodet og kast den ned i matten så hardt du kan med hjelp av kjernemuskulaturen. Løft opp ballen igjen og begynn om igjen. Hold et høyt tempo.

LATERALE PURBEES
En skikkelig syrefest som styrker hele kroppen og gjør deg smidig.

SLIK GJØR DU Begynn med å sette hendene i gulvet, hoppe bakover med føttene og legg deg så fort som mulig ned på magen (ingen armheving altså). Vend deretter øvelsen direkte og hopp inn med føttene nære hendene og rumpa høyt. Reis opp overkroppen og gjør et hopp til siden.

Kjør så mange serier du rekker på 20 minutter. I den første serien kjører
du fem repetisjoner av hver øvelse. På andre serien kjører du 6 repetisjoner,
og så videre. Hold et høy tempo. Kjør økta to ganger i uka.

Sjekk også dette eksplosive programmet fra ASICS Want it more


Shop the look

ASICS nye kolleksjon med treningsklær består av plagg som fungerer perfekt for tøffe økter i treningsrommet. På asics.no finner du hele kolleksjonen og mye mer: asics.no


WANT IT MORE VIDEO 

Se inspirasjonsfilmen og mye annet på asics.no/wantitmore


WANT IT MORE er en oppfordring til alle om å trene hardere og lengre. Kampanjens fokus ligger på hvor langt aktive utøvere og mosjonister innen alle idretter – uansett alder og fysiske forutsetninger - er forberedt på å gå for å nå sine mål. Se hvordan andre pusher seg selv og poster egne bilder med hashtaggen #wantitmore.




Kommentere




FlerAvstemning

Tror du at det er mulig for mennesket å løpe maraton på under to timer?

 
 
 

Vis resultat

I bloggen

Elisabeth BorgersenMer


På plass på Madeira og klar til å legge inn en siste innsats i treningen før årets første store ... [Läs mer]

Askild Vatnbakk LarsenMer

Om litt over tre uker løper jeg Hardangerjøkulen ultra. Det er et nytt løp på kalenderen, og har ... [Läs mer]

Mari WeiderMer


Det er veldig rart med det, den følelsen man har når man plutselig innser at et av årets to store ... [Läs mer]

Følg Runner's World fb_symbol

Påmelding nyhetsbrev

Annonser
Annonser
Annonser